Yürürken Nabız Kaç Olmalı?
15 Mayıs 2024

Yürürken Nabız Kaç Olmalı?

Yürürken Nabız Kaç Olmalı, Kalp insanlar için en önemli organdır. Bir insanın kalbi sağlamsa diğer her şeyde sağlam olur. Bireyler kalplerine dikkat etmesi ve ona iyi bakması gerekir. Çünkü vücudumuzdaki her şey kalbimizi etkiler. Amerika'da yapılan araştırmalar göre sağlıklı bir bireyin kalbi dakikada ortalama 60-100 arası atar. Fakat bazı doktorlar dakikada 90 ve üzeri atıyorsa bu durumun kalp rahatsızları ve diyabet için çok büyük bir risk olarak görmektedir. Yürüyüş yaparken amacımız kilo vermek ya da sağlıklı olmaktır. Yürüyüşten alacağımız verimi belirleyen şeyler yürüyüşün mesafesi ya da bizim hızımız değildir. Yürüyüşümüzü faydalı bir hale getirmek istiyorsak yürüyüş yaptığımız sırada nabzımızın belli bir ortalamada seyretmesi gerekir. Yürüyüş sırasında birden hızlanıp sonra yavaşlayıp tekrar hızlanırsak nabzımız da aynı şekilde hızlanıp yavaşlar. Bu durum bize yarardan çok zarar sağlar. Bizim için en doğru nabız aralığını bulmak sağlıklıklı bir yürüyüş için çok önemlidir. Aksi takdirde düzenli bir nabızda yürüyüş yapılmazsa kalp ritminde bozukluklara yol açabilir. Yürüyüş yaparken ortalama nabız aralığını bulmak için yaşa ihtiyaç vardır.

Bu hesaplama şöyle yapılır;

(220-yaş) x 0.65 ile (220-yaş) x 0.75 arası. Örneğin 40 yaşında biri için; (220-40) x 0.65= 117 (220-40) x 0.75= 135

Yukarıda hesaplamasını yaptığımız kişi için yürüyüşteki ortalama nabız 120-140 arasında olmalıdır. Eğer yürüyüş sırasında doğru nabız bulunursa harcanan enerji yağlardan karşılanır. Böylelikle hem kalbiniz hem de sizin için sağlıklı bir yürüyüş yapmış olursunuz. Sağlıklı bir yürüyüş yaparken nabzınıza dikkat etmeyi unutmayın. Doğru yapmaya çalışırken yanlış şeylerde yapıyor olabilirsiniz.

Yürürken Nabız Kaç Olmalı Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Hamilelikte Nabız Kaç Olmalı?

Hamilelikte Nabız Kaç Olmalı?

Nabız Normal Değerleri

Nabız Normal Değerleri

Popüler İçerikler

Editörün Seçtiği

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Tansiyon Değerleri ve Nabız Kaç Olmalı?

Tansiyon Değerleri ve Nabız Kaç Olmalı?

Nabız Aralığı Kaç Olmalı?

Nabız Aralığı Kaç Olmalı?

Nabız Değerleri?

Nabız Değerleri?

Bebeklerde Nabız Belirtileri ve Tedavisi

Bebeklerde Nabız Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Nabız Kaç Olmalı?

Kalp Nabız Kaç Olmalı?

Güncel

Düşük Nabız Belirtileri ve Tedavisi

Düşük Nabız Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Nabız Düşüklüğü Belirtileri ve Tedavisi

Nabız Düşüklüğü Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Gebelikte Nabız Kaç Olmalı?

Gebelikte Nabız Kaç Olmalı?

Nabız Çeşitleri Nelerdir?

Nabız Çeşitleri Nelerdir?

1 Dakikada Nabız Sayısı?

1 Dakikada Nabız Sayısı?

Normal Nabız Kaç Olmalı?

Normal Nabız Kaç Olmalı?

Nabız ve Tansiyon Belirtileri ve Tedavisi

Nabız ve Tansiyon Belirtileri ve Tedavisi

Yaşlılarda Nabız Kaç Olmalı?

Yaşlılarda Nabız Kaç Olmalı?

Nabız Yüksekliği Belirtileri ve Tedavisi

Nabız Yüksekliği Belirtileri ve Tedavisi

Spor Yaparken Nabız Kaç Olmalı?

Spor Yaparken Nabız Kaç Olmalı?

Nabız Sayısı Kaç Olmalı?

Nabız Sayısı Kaç Olmalı?

Yağ Yakmak İçin Nabız Kaç Olmalı?

Yağ Yakmak İçin Nabız Kaç Olmalı?